Senast uppdaterad: 02 september 2021

Estetisk tandvård

Skalfasader, tandblekning, tandreglering. Vi arbetar med hög kvalitet och utför årligen ett stort antal estetiska behandlingar. Vi kan erbjuda det senaste och bästa inom estetisk tandvård i Stockholm. Vi finns 5min från Kista Tunnelbana.

Kontakta oss

Fasader

Vi har många års erfarenhet av estetisktandvård. Vi utför porslinkronor och skalfasader i porslin eller plast. Kom på en konsultation där vi berättar om hur det går till. Vi gör en model där du kan se slutresultatet innan vi går vidare.

Broar

Det finns många anledningar till tandförluster. Det kan bland annat bero på stora kariesangrepp, sköra tänder som spruckit eller tandlossning. Andra orsaker kan vara en olycka med slag mot munnen. Idag finns hjälp att erbjuda för dig som förlorat en eller flera tänder. En fastsittande bro är ett bra alternativ. För att kunna sätta in en bro måste det finnas friska tänder att bygga och stödja bron på. Eventuella infektioner runt tänderna ska vara behandlade och utläkta innan man börjar arbetet med en brokonstruktion.

Gummysmile

Vanligtvis är ”gummy-smile” orsakat av liten övre läpp, små tänder och / eller överdrivet mycket tandkött, vilket till sist är ett resultat av genetiken.

Gummy smiles kan dock åtgärdas med en mängd olika behandlingsalternativ. Behandlingar för gummy-smiles syftar till att minska mängden tandkött och öka tändernas visuella intryck. Vi arbetar också för att konturera tandköttet, för att ge tänderna en optimal och proportionell form. Detta bidrar till att förbättra helhets utseendet på ditt leende.

Ett av de första alternativen är kirurgisk behandling. Med denna procedur kommer din paradontolog Kamran som har lång erfarenhet att använda antingen en skalpell eller en laser för att avlägsna överskott av tandkött och forma den återstående vävnaden. Under proceduren får du bedövning för att säkerhetsställa att behandlingen är smärtfri. Resultat från denna behandling är omedelbar, om problemet orsakas av att ha för mycket ben under tandköttet kan tandköttet växa tillbaka, vilket innebär att proceduren måste upprepas.

Gummy-smile kan även behandlas med botox.

Blekning

Mer information kan du hitta här:

Vår sida om tandblekning!

Hör av dig till oss!

Vi är glada att ta emot din fråga, så tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar. Använd kontaktformuläret här på sidan eller ring oss direkt på 087506808.

Öppettider

Måndag 08.30 – 17.30
Tisdag 08.30 – 19.00
Onsdag 08.30 – 17.30